8 digitális marketing nagyágyú, amire mindenképpen szüksége lesz a sikerhez
Az online világ megjelenése és erősödése megváltoztatta az elérhető, erőviszonyokat befolyásoló lehetőségeket a gazdasági szereplők között. Ezzel semmi probléma nincsen! Főleg azért, mert leginkább ingyenes és mindemellett teljes munkaerő kiváltó szolgáltatásokhoz illetve lehetőségekhez jutottunk, melyekkel a kisebb játékosok is – akik eddig a marketing kispadján ücsörögtek – erőteljesen a labdába tudnak rúgni a piacnak nevezett sportpályán.
Az alábbiakban a digitális marketing szerintünk azon legfontosabb elemeit fogjuk felsorolni rövid magyarázattal, melyek a legerősebb mértékben tudják támogatni vállalkozások bármelyikét, függetlenül ár bevételtől, dolgozók létszámától vagy jelenlegi piaci részesedésétől.
1. Honlap és design
A honlap összetétele, működése, de akár színvilága és elrendezése – azaz grafikája – sem mindegy a közönségünk számára. Egy 2000-es években készült honlapot szinte azonnal elhagyja bármilyen ügyfél, aki úgy sejti, hogy lesz opciója más „modernebb külsővel” rendelkező cég megkeresésére.
2. Keresőoptimalizálás
Amennyiben nincsen megfelelően kereső optimalizálva (angolul SEO, azaz Search Engine Optimalisation) a honlapunk, szinte kizárt hogy organikusan – tehát fizetett megjelenés nélkül – a potenciális ügyfeleink szeme elé kerülhessünk. Honlapunkkal, termékeinkkel, szolgáltatásunkkal.
3. Tartalommarketing
A megfelelő tartalom közzététele meggyőz és platformjainra vonzza az érdeklődőket. Kihagyhatatlan stratégiai eszköz manapság az oktatva avagy magyarázva „eladás”.
4. Közösségi média marketing
A közösségi média milliókat gyűjti össze számunkra, aktívan fenntartja érdeklődésüket és figyelmüket. Így egy helyen, könnyedén és remélhetőleg minél olcsóbban érjük el potenciális érdeklődőinket, ügyfeleinket, vásárlóinkat. Ennek figyelmen kívül hagyása nagy árat követel tőlünk – szó szerint értve ezt, akárcsak a vállalkozásunk fentmaradása miatt fizetett költségekre gondolva.
5. Fizetett hirdetések
A legnagyobb harc mégis a kulcsszavakra történő fizetett hirdetések csatamezőin történik. Nem is hiába, hiszen azonnali vásárlóhoz vezethet az itt történő megjelenésünk. A bankszámlánkat rohamosan csökkentő módszer finomhangolása optimális költség/vásárló mérőszámokra hozható ki a „licitálás” az ügyfelekért.